روغن صنعت نساجی
روغن صنعت نساجی
می 10, 2019
روغن صنعتی نسوز
روغن صنعتی نسوز
می 10, 2019
روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک

سیالات روغن هیدرولیک برای انتقال توان در ماشین‌آلات هیدرولیکی به کار برده می‌شوند. روغن هیدرولیک یکی از انواع سیالات هیدرولیکی، روغن هیدرولیک است. برخی از تجهیزاتی که از روغن‌های هیدرولیک استفاده می‌کنند عبارت هستند از: بیل مکانیکی، ترمز‌های هیدرولیکی، سیستم‌های فرمان و کنترل وسایل نقلیه، کامیون‌های حمل زباله، بالابرها و بسیاری از ماشین آلات صنعتی که در آن‌ها نیاز به انتقال توان‌های بالا وجود دارد. وظیفه اصلی روغن هیدرولیک انتقال توان است، ولی وظایف جانبی دیگری هم دارد. از جمله وظایف جانبی روغن هیدرولیک می‌توان به مواردی همچون انتقال حرارت، حذف آلودگی‌های محیطی، آب‌بندی سیستم و روانکاری تجهیزات اشاره کرد.
وظایف روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک انتقال توان

مهم‌ترین وظیفه روغن هیدرولیک انتقال توان است. از سیالات هیدرولیک به طور کلی در محیط‌هایی که خوردگی قطعات مکانیکی بالاست و قصد انتقال توان‌های زیاد وجود دارد، استفاده می‌شود. به واسطه استفاده از روغن هیدرولیک می‌توان توان‌های بالا را با اتلاف کم و بدون خوردگی‌ و اصطکاک منتقل کرد.

روغن هیدرولیک خنک کاری تجهیزات

تجهیزات مکانیکی مختلف نظیر پمپ و موتور در هنگام کار کردن عموما حرارت زیادی تولید می‌کنند چرا که راندمان تبدیل انرژی در روغن هیدرولیک خیلی بالا نیست و اگر این گرما منتقل نشود، می‌تواند سبب خرابی تجهیزات در گذر زمان شود. از این رو می‌توان تجهیزات هیدرولیکی را به واسطه استفاده از روغن هیدرولیک با ویسکوزیته مناسب، خنک کرد و یا برای شروع به کار با افزایش دمای روغن هیدرولیک، رنج مناسب کارکرد سیستم روغن هیدرولیک را فراهم کرد.

روغن هیدرولیک پاک کنندگی تجهیزات

می‌توان به کمک استفاده از فیلترهای مختلف بر سر راه گردش روغن هیدرولیک، انواع آلاینده‌ها نظیر ذرات معلق و یا آب را از سیستم خارج کرد و بدین ترتیب از آسیب رسیدن به تجهیزات به واسطه خوردگی و وقوع واکنش‌های شیمیایی روغن هیدرولیک با آب جلوگیری کرد.

دیدگاه ها بسته شده است

فروشگاه روغن صنعتی