قیمت روغن موتور ایرانول
قیمت روغن موتور ایرانول
آگوست 27, 2022
روانکار صنعتی و موتوری
روانکار صنعتی و موتوری
نوامبر 30, 2022
روغن موتور 10W40

روغن موتور 10W40

روغن موتور 10W40

روغن موتور 10W40، یکی از پرطرفدارترین و پرتقاضاترین انواع روغن موتور برای اتومبیل می باشد. این عبارت 10W40 مربوط به شاخص گرانروی روغن موتور می باشد. گرانروی در روغن در واقع، غلظت و ویسکوزیته روغن موتور را نشان می دهد. روغن موتور نیز مانند بسیاری از سیالات و مایعات دیگر با افزایش و کاهش دما دچار تغییر غلظت می شود. گرانروی در واقع غلظت و رفتار آن روغن موتور را در برابر سرما و گرما به ما نشان می دهد.

حرف W در روغن موتور 10W40 به اولین حرف کلمه Winter اشاره دارد که به معنای زمستان می باشد. روغن موتور 10W40 در هوای سرد با گرانروی به میزان 10 و در هوای گرم با گرانروی به میزان 40 کار می کند. این نوع از روغن موتور برای کشور چهار فصل ما ایده آل می باشد و به طور مثال اگر در زمستان گرانروی روغن موتور بیشتر از 10 یا کمتر از آن باشد.

یعنی غلظت روغن موتور مناسب برای ایجاد جلوگیری از اصطکاک در موتور نبوده و پاکسازی را خوب انجام نمی دهد، فضای بین قطعات را به خوبی آب بندی نمی کند و موتور را به درستی خنک نکرده و حرارت ناشی از احتراق را پایین نمی آورد. پس به اهمیت روغن موتور 10W40 در عملکرد موتور ماشین آگاه هستیم. باید دقت کرد که انتخاب روغن موتور با گرانروی نامناسب باعث فرسایش موتور شده و عملکرد آن را به مرور مختل می کند.

روغن موتور 10W40 که بازار گرمی در کشور ما و برای استفاده در اکثر خودروها دارد، در برندهای متنوع و گوناگونی از تولیدات خارجی و داخلی، به بازار ارائه می شود و تمام خواسته ها و نیازها را پوشش می دهد.

مزایای استفاده از روغن موتور 10W40 با کیفیت: میزان مصرف سوخت را کم می کند که هم از جنبه ایجاد آلودگی و هم از لحاظ هزینه مصرف سوخت مزیت بزرگی برای این روغن موتور است. از قطعات موتور به خوبی محافظت می کند و به میزان مطلوبی مانع اکسیداسیون و خوردگی اجزاء موتور می شود. قدرت موتور را ارتقا می دهد. لرزش های اضافی و صداهای بی دلیل را از بین می برد. قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و مانع جمع شدن رسوب در موتور می شود.

برای تهیه انواع روغن موتور 10W40 با مرغوب ترین کیفیت، از میان برندهای داخل یا خارج کشور، با ما تماس بگیرید. ما در این مجموعه، روغن موتور 10W40 را با مناسب ترین قیمت در اختیارتان قرار خواهیم داد.

دیدگاه ها بسته شده است

فروشگاه روغن صنعتی