انواع روغن های صنعتی
انواع روغن صنعتی
می 10, 2019
روغن صنعتی ترانسفورماتور
می 10, 2019
روغن صنعتی انتقال حرارت

روغن صنعتی انتقال حرارت

روغن صنعتی انتقال حرارت

فرآیندهای روغن صنعتی انتقال حرارت همواره با تولید بسیار زیاد گرما عجین شده اند و برای داشتن عملکرد مناسب حتما به سیستم های گرمایش و سرمایش مختلفی نیاز داریم. آب و بخار آب متداول ترین موادی هستند که در سیستم های روغن صنعتی انتقال حرارت از آن ها استفاده می شود. با این وجود در دماهای بالای ۲۰۰ درجه سانتی گراد، آب دیگر نمی تواند خاصیت انتقال حرارتی خوبی داشته باشد و سریعا ظرفیت گرمایی خود را از دست می دهد.

محدوده دمایی روغن انتقال حرارت

روغن‌های انتقال حرارت که پایه ی شیمیایی یا معدنی دارند یک جایگزین بسیار مناسب برای آب به حساب می‌آیند. این روغن‌ها برای محدوده دمایی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد کاربرد دارند و یکی از مزایای اصلی آن ها عدم نیاز به تحت فشار قرار دادن روغن صنعتی انتقال حرارت تا دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد است.
ویژگی های روغن انتقال حرارت

روغن صنعتی انتقال حرارت باید غیر خورنده، غیر سمی و غیر قابل اشتعال باشند. البته این یک حقیقت غیر قابل انکار است که هیچ یک از روغن های انتقال حرارت نمی‌توانند تمام ویژگی های فوق را در بهترین حالت ممکن داشته باشند. بنابراین باید بر اساس سیستم مورد نظر خود بهترین روغن انتقال حرارت را انتخاب کنیم. با این وجود برخی از مشخصات هستند که جنبه عمومی پیدا می کنند و می توان برای انتخاب روغن انتقال حرارت مناسب به آن ها توجه بیشتری کرد.

ویسکوزیته روغن انتقال حرارت

روغن های انتقال حرارت معمولا ترکیبی از اجزا مختلف هستند، پس اجزای موجود در روغن که دمای جوش پایینی دارند، در هنگام کارکرد سیستم انتقال حرارت، تبخیر می شوند و باید از روغن حذف شوند چرا که تاثیر به سزایی بر مشخصات کلیدی روغن انتقال حرارت می گذارند. این مواد سبب کاهش ویسکوزیته و کاهش دمای نقطه اشتعال روغن صنعتی انتقال حرارت در دماهای بالا می شوند.

عمر مفید روغن انتقال حرارت

هنگامی که قصد انتخاب روغن انتقال حرارت را دارید، قطعا دانستن عمر مفید این روغن صنعتی انتقال حرارت یکی از مهم‌ ترین سوالات شما خواهد بود. با توجه به کیفیت و نوع روغن صنعتی انتقال حرارت که امروزه تولید می شوند، باید گفت که از این روغن ها می‌توان به راحتی تا چندین سال استفاده کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه روغن صنعتی